Monday 28 January 2013

ISTANBUL I COMING.

Assalamualaikum dan salam cinta..Chatkedautt2..

wahhh....seriusly this week memang yang paling teruk untuk i.my mounth is not good.ada something yang sangat menyakitkan dekat mulut i .it like macam luka..usually benda ni jd selalu dekat bibir or dalam mulut  after tergigit or terluka but it jadi dekat lidah i..seriusly SEKSA beb.my frend cakap i kurang minum air but i rasa i dah banyak sanagt minum air..rasanya cuaca di PERLIS ni panas sangt kut..myb lah kan ..makan pun tak lalu kalu mkan pun i yang paling lambat habis...(selalu akulah paling cepat makan)  hahahh..

But this not point i updatre entry today.sebenarnya my hati melompat-lompat nak tulis pasal cerita cinta romantik abad ini is  ISTANBUL AKU DATANG...seriusly cerita ini make i rasa feel in love tau..heheh..jiwang pulek..

sebenarnya i dah tengok filem ni 2 kali. Firstly with my MR M dekat Megamall Penang. But time to i tengok tak fokus sebab ada orang bawa masuk baby dalam wayang so baby tu nangis pulek.so hilang rasa cinta cintun gitu. BTW today,at 12am on 29 JANUARY 2013 i sekali lagi tengok cerita ini.Wahh...best...cerita ni sangat romantik dan lain dari yang lain..ni i kongsikan sinopsis IAD


Istanbul Aku Datang mengisahkan perjalanan seorang gadis yang penuh kesungguhan dan percaya akan takdir cintanya, Dian lakonan Lisa Surihani yang sanggup terbang ke Istanbul untuk berada dekat kepada kekasih hatinya, Azad lakonan Tomok yang juga pelajar jurusan kedoktoran di universiti di sana.

Dalam diam, niat Dian yang juga seorang penulis blog mengimpikan sebuah kebahagiaan dan keputusan yang akan mengundang seribu senyuman kepadanya, kononnya Azad akan nampak kesungguhannya dan mengambil keputusan untuk berkahwin dengannya.

Namun bagai kata pujangga dan pemahaman realistik yang kita tidak mampu mengubah takdir atau meneka apa yang sudah disuratkan kepada kita, segala impian dan objektif Dian itu semuanya tidak mengikut apa yang difikirkan.

Dian bagai merentasi sebuah pengalaman berbeza yang akhirnya menemukannya pula dengan seorang lagi lelaki juga pelukis, Harris lakonan Beto.

Pertemuan mereka yang awalnya memberikan ketegangan dan konflik bagaimanapun akhirnya memberikan satu keserasian. Dian tidak sedar yang kini dirinya berdepan kemelut kekasihnya, Azad yang cemburu dan Harris yang mula mencerminkan sebuah kebahagiaan.

Dian keliru namun semua yang berlaku hanya mematangkannya dan memberikannya ruang untuk membuat keputusan terbaik untuk dirinya sendiri....

Dalam cerita ni sebenarnya i suka snagt watak Harris yang sangat berani meluahkan isi hati dia...kata-kata dia yang buat aku tersenyum soang2 ialah

                     I tak minta peluang kedua,tapi i minta satu peluang...

pehhh romantik kan...so korang2 tu apa lagi yang belum tengok lagi cerita IAD  ni..cepat2 lah tengok..seriusly korang happy dan terus jatuh cinta dan mula terfikir jangn terlalu mempecayai orang walaupun orang yang kita sayang...















# saya sokong filem tempatan kita...

ok..ok...next time kita gosip2 lagi..walah2....

Shakira...

No comments: