Saturday 22 September 2012

Deilemmmmaaaa la sudah

Assalamualaikumd an salam cinta...harap semua sihat ye....sekarang ni aku memang giler nak menulis kat blog ni tapi bila aku nak stat menulis je..mesti internek kat POLI ni tetiba mati....sakit hati je..aku terus tutup laptop dan tidur ..tu je jalan yang terbaik...
tapi kali ni entah apa punya keajaiban berlaku internek POLI laju semacam pulak..hahahahha..macam tak caya pulak....
aku nak tanya kat korang korang pernah tak berada dalam DILEMA....
dilema ni macam satu keadaan untuk memilih antara satu dalam dua situasi....hahahha...apa punya difinasi la kan..asalkan aku paham sudah..
bila berada dalam situasi macam ni..selalu nye....aku akan diam dan tak berpihak pada sesiapa....aku ni jenis dengar dan terima pendapat di dua-dua pihak so aku akan relax je...
so bila dah relax bila berlaku something macam dah TERBONGKAR RAHSIA kan...aku akan berada di pihak yang akan dipersalahkan...serius..aku yang akan dipersalahkan kerana selama ni mendiamkan diri....
aku bukan tak nak bagi tahu pada permulaannya tapi aku nak try jaga keadaan jangan sampai berlaku sesuatu yang tak diingini...

contoh-contoh dilema yang pernah aku lalui...
1)Aku dapat tahu yang boyfren kawan aku ada awek lain...aku nak g tahu kawan aku pasal ni..tapi bila difikir2 kesian lak kat dia...so aku biarkan je la...
2) memilih antara kawan atau orang yang terel buat assigment...
3)simpan rahsia untuk sama2 rasa happy..tapi last2 kantoi sudah...
4)memilih antara berkawan atau berkasih....

Tu antara2 je dilema yang pernah aku lalui sepanjang hidup aku ni...


tapi aku percaya yang semua ni ketentuan Allah....Allah nak menguji sepintar mana hambanya control dan hendle semua ni kan...
ok salam sayang dari ku...Shakira

No comments: