Wednesday 14 September 2011

Dia...ILA


tepat jam 3.22 pagi jumaat 15 september 2011 ..tiba2 nset xperia aku berbunyi menandakan meceg masuk..aku mulanya mals nak layan mcg pagi2 cam ni…tapi aku tergerak hati nak baca mcg tu..dah apa yang aku baca mmg mengejutkan aku…>>sahila dah meninggal dunia..al fatihah>>

eeerrrmmm
aku terdiam..
aku masih terdiam,,adakah apa yang aku baca ni baetul atau aku mimpi…tiba2 aku rasa takut sanagt..
aku mencapai nset ku dah dengan bermodal kan baki kreadit aku sebayak 6 rinngit lebih aku terus col Hasrul Hafizi…(orang yang menghantar meceg tu)..
betul ke wei…jangan main2…
betul la…
aku tak caya la napa ningal..
xsiden tadi ngan abang dia..dua2 meninggal..
ye ke innalilahwainailahirajiun…

NUR SYAHILA ZAINAL ABIDDIN…
ye itulah dia..Tuhan telah mengambil dia kembali dalam usia yang cukup muda sebaya dengan aku..
aku rasa sedih sangt bila teringatkan dia..aku ngan dia dah lama snat tak jumpa..even kitaorang tak rapat snagt tapi kitaorang ni satu kelas time fom 5 dulu..aku masih ingt lagi dia ni sorang yang happy,sekepala ngan aku,n yang penting dia gila2…
tapi yang buat aku terkilan masa time raya aritu..aku ingt time raya kdua..dia ada wat open house ada jemput aku tapi aku tak pergi cus umah aku bz ngn ramai orang datang…kalu aku pergi aritu myb aku akan bertenu ngan dia selepas nak dekat setahun lebih tak jumpa…
aku rindu kau syahila…
aku rindu gelak tawa kau..aku tak sangka kau pergi tinggalkan kami semua secepat ini…..
aku ngan ila ni main softball sama2 stat dari f0m3 lagi..kitaorang tiap petang main sama2..dia snagt happy gul lucky..
ya allah tempatkan dia dengan orang2 beriman…
ila kalu kau dapat baca entry ni..aku nak kau tahu..kau la seorsng  sahabat yang buat aku rasa selesa berkawan..walau aku kutut,caci kau pun kau tetap tersenyum..aku tahu kau seorang yang sangat baik hati..kau ajar aku dalam addmate,matematik….semua la…
ila kau ingt tak aku pernah sorok kasut kau atas almari kat kelas kita…
aku suka tengok kau tercari2 kasut kau tue
heheh..
ila aku ingt lagi kau duduk sebaris ngan aku dalam kelas kan…kau duk ngan tirah kawan BFF kau tuu…
aku selalu lihat kau…ila aku serius teringt kau tersenyum…
sekarang….
bila kita dapat bertemu lagi…
kau inagt tak masa kita belajar sama2..kau still ajar aku walu aku tak paham sepatah pun..
ila aku baru sedar walau kita tak serapat mana tapi banyak kngan kita bersama
aku akn knag kngan2 tu sampai bila2..aku sayang kau ila…
Al _Fathihah……..




No comments: