Monday 19 September 2011

mak dan abah....

Assalamualaikum semua….moga semua berada didalam keadaan sihat walafiat macam aku..…kali ni aku sngt happy nak tulis entry ni cus aku nak cerita sikit pasal two person yang aku sayang sangat.kalu tak de deme ni tak de la aku kat dunia ni…..MAK n ABAH aku..eemm..Mak aku nama dia NORMAH BINTI OTHMAN tp orang panggil dia intan…Abah aku lak SHAMSINOR BIN AHMAD..dua orang ni amat aku sayang tau..

mak aku ni mmg spoting tau tapi dalam spoting dia mesti ada gak garang dia..dia selalu pesan kat anak dia ni supaya jadi anak yang baik..BAIK MAK!!..ingat pesan mak tu..mak aku ni mmg seorang yang sngt kuat dan tabah..bnyk dugaan yang tuhan berikan kat dia tapi dia still tabah n redha je..aku tabik springgg la kat mak..…mak aku ni tak garang tapi kalu dia marah mmg menyusuk kalbu dan menikam jiwa habis la..aku boleh nagis tu kalu kna marah..korang tahu sebab apa??? sebab dia tak selalu marah aku..kalu mak tak marah ni la yang wat aku jadi takut tau..mak aku tak pernah nak halAng aku nak g kuar ngan kawan2 ke,tngok wayang ke..ye still support punya siap nak kaci duit tambang lagi tau.…pasal ni la aku jadi kadang2 bersalah nak kuar ngan kawan2 tau..so aku tak la jadi nak kuar selalu ngn kawna2.bila aku kuar aku akan pk mak tak marah ke aku kuar ni..so aku akan balik cepat n duk lepak rumah ja dengan mak..  myb cara mak aku nilah yang terbaik untuk parent2 kat dunia ni mengajar anak2 dorang supaya anak2 kalian rasa hormat kat kalian..
     mak aku bnyak support aku tau tak kira duit atau dalam semangat ..kdg2 kalu aku rasa down dengan hidup sebab study or putus sebab couple(perlu keee)..heheh.. aku akan ingat pengorbanan mak kat kitaorang sefamily.bila aku ingat wat aku lebih bersemanagt untuk belajar..betul serius aku cakap ni...aku nak balas jasa mak aku ni..macam2 aku nak wat..apa yang aku nak wat biar aku je tahu ye...aku sayang sngt kat mak..aku tak boleh bayangkan kalu hidup aku tanpa dia..mmg tak lengkap..sayang mak ..korang tahu aku ngan mak aku ni dah macam BEST FRiend FOREVER tau..aku selalu tarik pipi dia,cubit,peluk dia..n cerita masalah aku kat dia..macam2 la..…

     ABAH>>org yang snagt cool..dia tak pernah marah aku walaupun muka dia nampak garang sngt.walaupun aku tak rapat snagt ngan abah macam aku rapat ngan mak tapi aku sayang dia...dia abah aku..tu aku sayang dia..aku dulu mmg takt sangt dengan dia sekarang tak takut snagt la....kadang2 tegur pun tak sebab takut tapi dia tetap abah aku..orang cakap abah ni tak pandai nak tunjuk sayang dia kat anak2..tapi hakikat nye dia mesti sayang kat kitaorang..aminn…
sayang aku kat abah..aku tak tahu nak tulis apa pasal abah sebab aku tak dapat nak nyatakan apa…heheh..maaf..maaf..anakmu ini mmg tak dapat nak gambarkan dirimu ..ABAH…
     korang tahu aku bersyukur sangat dikurniakn parent.ramai kat luar sana anak2 yang hidup tanpa ibu bapa.…aku tak dapat bayangkan betapa kuatnya semangat mereka menempuh hari2 yang mendatang..aku tabik pada semua ank2 yatim dan anak2 yang tiada ibu dan ayah didunia ni..aku tak tahu bagaimana korang menempuh hari korang tanpa orang yang bergelar IBU DAN AYAH…
     so pada korang yang still ada parent tu..aku nasihatkan korang hargailah,bagilah kasih sayang,korbanlah apapun kat parent korang..jangn jadi anak derhaka..korang jnagat lupa betapa seksanya ibu melahirkan kita,betapa payahnya ayah membesarkan kita dan betapa pedihnya hati mereka jika kita derhaka kepada mereka..orang cakap mak ayah datap menjaga 10 orang anak tapi 10 orang anak tu tak tentu lagi dapat jaga ibu dan ayah mereka..hayatilah dan renungkanlah..wasalam


*tak tahu nak bagi hadiah birthday apa kat mak…

No comments: